Najbrže skidanje MASNIH naslaga sa stomaka?

piše: Nevena M.

14 januara, 2023

Ukoliko želite da skinete masne naslage sa stomaka, moraćete da smanjite procenat telesne masti u celom telu. Naravno da postoje vežbe koje vam mogu pomoći u ovome, ali veoma je bitno da odmah shvatite da i ishrana igra veoma veliku ulogu. Ukoliko vežbe radite bezbedno i ispravno, zategnut stomak biće znak da redovno i pravilno vežbate kao i da se pravilno i zdravo hranite. Jedno je sigurno, moraćete da uložite trud i strpljenje. Potrebno je da znate da ne postoji jedinstven pristup za iskorenjivanje masti iz tela, a samim tim ni sa stomaka, jer svačije telo je priča za sebe. Uprkos svim sumnjivim savetima o fitnesu koje ste čuli, istina je da jednostavno ne možete ciljati područja masti na telu koje želite smanjiti ili skinuti.

Vrste masti na stomaku i njihove opasnosti na naše zdravlje

Važno je da, pre nego što pređete na vežbe, znate da nije svo stomačno salo stvoreno podjednako jer se ono sastoji od dve vrste masti u vašem stomaku:

Potkožne masti

Meki sloj masti koji se nalazi direktno ispod kože i koji se meri debljinom kožnih nabora, što je jedan od načina procene gojaznosti. Ova vrsta masti je bezopasna, posebno ako se nalazi u predelima butina i zadnjice.

Visceralne masti

Masti koje ne možete da vidite, koje se formiraju oko vaših organa i dokazano povećavaju rizik od srčanih bolesti, dijabetesa i raka. Obavijaju unutrašnje organe i mogu izazvati velike probleme po vaše zdravlje. Loša vest je da je masnoća na stomaku metabolički aktivna i da se ispoljava kroz izbacivanje različitih inflamatornih supstanci koje ometaju hormone koji kontrolišu apetit, raspoloženje i funkcije mozga. Takođe, može uticati na vaš nivo kortizola, potencijalno utičući na nivo stresa u vašem organizmu.

Masti na stomakufreepik.com

Vreme je da pređemo na vežbe:

Burpee

Ukoliko želite da izgubite stomak, morate da razvijete što više mišića. Burpee radi upravo to. Eksplozivna vežba koja podrazumeva prelazak iz položaja za sklek u skok i nazad u položaj za sklek – pogađa svaki mišić od glave do pete.

Planinar

Zamislite planinara kao dasku koja se kreće. Izvodite mini crunch vežbu kada eksplozivno uvučete jedno koleno u grudi. Međutim, ono što čini ovu vežbu toliko teškom je to što vaš stomak mora da radi prekovremeno da bi vaše telo bilo stabilno i ravno svaki put kada podignete nogu sa poda, kako bi nakon toga mogli da se dočekate na drugu.

Sprint na traci za trčanje

Ukoliko želite da smršate u predelu stomaka – ili bilo gde drugde, onda je nekoliko vežbi bolje odraditi od kratkih, oštrih kardio treninga. Zaboravite na ovakve vrste treninga i umesto toga okrenite se HIIT-u. Naučnici su otkrili da su učesnici sagoreli do 30% više kalorija radeći brzi HIIT trening u odnosu na klasičan za isti vremenski period. Uradite, za početak, petnaest serija sprinta od 20 sekundi sa odmorom od 40 sekundi i postepeno povećavajte odnos rada i odmora.

Višak masti u telufreepik.com

Thrusters

Pogodite mišiće stomaka ovim višezglobnim pokretom koji se sastoji od čučnjeva, a pritisak na ramena će zapaliti vaš gluteus, trbušne mišiće, ramena i ruke, dok će vam dodatno opteretiti kardiovaskularnu kondiciju. Ultimativna vežba koja pogađa skoro svaku glavnu mišićnu grupu.

Jumping Lunge

Mislili ste da je iskorak sa tegovima iznad glave jedini iskorak koji vam je potreban u životu? Sačekajte sekundu, jer jednostavan iskorak u skoku je takođe efikasan i pravi ubica kalorija. Iskočite napred dok vaše koleno skoro ne dodirne tlo. Zatim skočite u vazduh, povlačeći zadnju nogu napred, a prednju nazad. Nakon toga se spustite u iskorak i ponovite vežbu.

Preskakanje vijače

Preskakanje vijače za sat vremena može sagoreti između 800-1000 kalorija. Iako ne očekujemo da ćete preskakati toliko dugo, nemojte potcenjivati koliko dobrog može da uradi jednostavan konopac za preskakanje.

Froggers

Ne dozvolite da vas jednostavnost ove vežbe zavara, ona pogađa celo telo, radeći na rukama, trbušnim mišićima, gluteusima, nogama i srcu u jednom efikasnom pokretu. Predstavlja mrvljenja kalorija za naše potrebe. Čučnite i stavite ruke na pod između stopala. Vratite noge u položaj za pritisak.
Skočite uvis pa se vratite u položaj niskog čučnja. To je jedno ponavljanje.

Skidanje masti ne mora da znači duple serije ili vikende provedene tako što trčite satima. Ove vežbe koje sagorevaju masti i povećavaju izdržljivost će vam pomoći da saznate koliki je zaista vaš kapacitet, a uz izbor kompleta koji zahteva kardio fitnes, funkcionalnu snagu i eksplozivnu snagu daće sjajne rezultate. I zapamtite, završite svako ponavljanje tri puta, odmarajući se minut između svakog kruga.

Lepota

Zdravlje

Zabava

Moda

Fitness i ishrana

Lifestyle

Putovanja

Astro

Moj dom