Siti, a zdravi? Moguće je uz ove namirnice!

piše: Nevena M.

1 marta, 2023

Dugo ste u potrazi za savršenom dijetom koja će napokon pokazati rezultate? Šta ako vam otkrijemo da ne morate biti na dijeti, već samo određenim nezdravim namirnicama pronaći mnogo zdraviju zamenu koja je znatno manje kalorična? Verujte nam da je sve to dosta manje komplikovano nego što verovatno mislite, samo ukoliko znate kako to na najbolji način da uradite. Zamenom jednostavih svakodnevnih namirnica možete napraviti veliku razliku u ishrani, sa malo odricanja. Unosićete zdraviju hranu, bogatiju ugljenim hidratima i nutritivnim vrednostima koja će vam omogućiti da duže ostanete siti, kao i da se osećate snažnije i energičnije tokom celog dana.

Suština je da se na minimum svedu namirnice koje imaju previše bespotrebnih kalorija, a koje nisu mnogo nutritivno bogate i koje će nas učiniti gladnima veoma brzo, a energije za ceo dan svakako da nećemo imati dovoljno. Par zamena dnevno mogu mnogo značiti vama kao i vašem organizmu, zato već pri sledećoj nabavci dobro razmislite šta kupujete i pametnije birajte! Postoji nekoliko lakih zamena koje možete da napravite tokom dana, a koje će vam pomoći da jedete zdravije i uštedite stotine i hiljade kalorija — a da pritom ne ostanete uskraćeni za užitak.

Jedite celo jaje umesto isključivo belanceta

Jaja za zdravu ishranufreepik.com

Jesti žumance ili ne jesti žumance? Pitanje koje smo čuli toliko puta da je već postalo i dosadno. Međutim, zahvaljujući nedavnoj nauci, konačno znamo odgovor na njega. Kako se ispostavilo, jesti cela jaja je daleko zdravije nego držati se samo belanaca. Razlog je hranljiva materija koju sadrži žumance a koja se bori sa masnoćama, tako da vam odabir celih jaja umesto belanaca zapravo može pomoći da smršate!

Zamenite granolu orašastim plodovima

Iako granola može izgledati kao nevini ukusni doručak, skoro uvek je puna nezdravih šećera. Kako biste dobili hrskavicu za kojom žudite, bez dodatnih kalorija i šećera, prelijte jogurt sa malo orašastih plodova. Ukoliko vam treba malo slatkoće, pokapajte kašičicu ili dve javorovog sirupa ili meda koji će biti odlična zamena šećeru.

Ne kupujte aromatizovanu ovsenu kašu, već napravite svoju domaću

Domaća kaša može biti veoma ukusnafreepik.com

Postoji nekoliko izuzetaka, ali uopšteno govoreći, instant, aromatizovana ovsena kaša je puna hemije i dodatnih kalorija, a takođe su joj oduzeti i korisni hranljivi sastojci. Kako biste smanjili višak šećera i aditiva, u mikrotalasnoj pećnici potopite malo ovsenih pahuljica sa malo vode i prelijte cimetom, orašastim plodovima i kašičicom meda za dodatni ukus. Ukoliko ste lenjivci ujutru, ovsena kaša koja će odležati u frižideru preko noći, može biti još bolje rešenje za vas.

Zamenite Nutellu zdravim kakao kremom

Zdrav kakao kremfreepik.com

Gladni ste i žudite za čokoladom? Poslednja stvar koju treba da uradite je da uzmete Snickers – ili bilo koji drugi komad čokolade. Ovo vam omogućava da unesete nešto slatko uz uštedu kalorija i da i dalje dobijete kremasti, slatki ukus za kojim žudite. 100g kikiriki putera, šaka sirovih urmi, malo kakao praha i arome vanile i 200ml nezaslađenog biljnog mleka je sve ono što vam je potrebno. Izblendajte sve sastojke i kakao krem je spreman. Ovaj recept će vam sigurno uspeti iz prve, dok će vas ukus oboriti sa nogu.

Kozji sir umesto nemasnih sireva

Zdrav i ukusan kozji sirfreepik.com

Iako su punomasni, mlečni proizvodi kaloričniji, takođe su i zasitniji. Studije su pokazale da su učesnici koji su jeli masne namirnice tokom studije imali manje šanse da budu gojazni od onih koji su se držali mlečnih proizvoda sa niskim sadržajem masti, koji je, inače, često ispunjen aditivima i konzervansima. Da biste maksimalno iskoristili svoj kalorijski novac, izaberite svež kozji sir ili fetu. Oni sadrže konjugovanu linolnu kiselinu (CLA), vrstu masti koja smanjuje rizik od srčanih oboljenja i raka i može pomoći vašem telu da sagori više masti. Sir koji može da vas učini mršavim?! Da, to postoji!

Zamenite majonez sa humusom

Humus kao zamena za majonezfreepik.com

Ukoliko obično nosite sendvič od kuće kao svakodnevni ručak, trebalo bi ozbiljno da razmislite o odbacivanju majoneza. Kašika majoneza ima 95 kalorija i 10 grama masti. Humus na bazi slanutka, međutim, ima 25 kalorija, 1,4 grama masti i 1,2 grama proteina po supenoj kašiki. Osim toga, daje mnogo više ukusa vašem obroku od običnog majoneza. Takođe, majonez možete zameniti i senfom koji je dosta zdravija opcija za sendviče.

Zamenite kafu punu šećera, domaćom kafom

Da li uživate u domaćoj kafi?freepik.com

Kafe koje se služe po kafićima su obično pune šećera, aditiva, u sebi sadrže punomasno mleko, neretko i šlag ili toping. Već vam je jasno da ovo i nije baš najbolja stvar za vaš organizam. Zamenite ove kafe za domaću tursku kafu. Ukoliko vam ona nije dovoljno ukusna, dodajte biljno mleko ili nekalorijski zaslađivač i verujte nam da se nećete pokajati, a vaš organizam će vam biti zahvalan.

Jedite celo voće umesto ceđenih sokova

Voćefreepik.com

Celo voće ima mnogo više vlakana (nutrijent koji može da smanji rizik od srčanih oboljenja i pomaže u kontroli vaše težine) i manje kalorija od soka koji se cedi iz njega, što ga čini pametnijim odabirom. Jedna čaša soka, sadrži znatno veću količinu voća, a vrlo brzo nakon što je popijete osetićete ponovnu glad, što nije slučaj ukoliko pojedete celu voćku.

Lepota

Zdravlje

Zabava

Moda

Fitness i ishrana

Lifestyle

Putovanja

Astro

Moj dom