Zahvaljujući dobrom geografskom položaju, na spoju dva kontineta, četiri mora, istočne i zapadne civilizacije, Turska ima sve uslove da bude prestonica turizma. I znate šta? Turska jeste prestonica ove divne delatnosti.
Turska je poslednje dve decenije doživela pravu ekspanziju kada je turizam u pitanju, iako su preduslovi uvek bili prisutni. Jedan od razloga je sve veća pažnja, ulaganje u smeštajne kapacitete i infrastrukturu, kvalitet, inovacije, održivi turizam, ali i volja, želja kao i mentalitet naroda.
Ukoliko pogledamo geografske karakteristike, Turska je podeljena na turističke regije: Crnomorsku, Mramornu, Egejsku, Sredozemnu i Andaluziju koja obuhvata centralni, istočni i jugoistočni deo zemlje. Međutim, turistički gledano, najatraktivnije su Egejska i Sredozemna regija.
Antalijska turistička rivijera privlači ogromnu oažnju. Obuhvata mediteransku obalu u dužini od 600km, što je samo deseti deo celokupne obale Turske.
Duge peščane plaže i mediteranska klima daju kompletan ugođaj svim gostima. Turska je inače poznata po plažama koje su nosioci plave zastavice za čistoću mora. 519 plaža ima ovu zastavicu i to je čini trećom zemljom u svetu po čistoći morske vode.
Antalija, Alanja, Kemer, Side i Belek su najpoznatija i visoko rangirana letovališta ovog kraja sa ekskluzivnim hotelima i odlično organizovanom kompletnom uslugom.
Egejske destinacije poput Kušadasija, Bodruma i Marmarisa su, pored odličnog smeštaja za sve kategorije turista, poznate i po veoma burnom noćnim životu, te ćete među turistima češće sresti mlađu populaciju. Međutim, to ne znači da ovde ne dolaze i bračni parovi i porodice sa decom.
Turska je, pored letovališta, veoma zanimljiva jer se nalazi na mestu koje spaja različite vere, narode i običaje. Zemlja gde su svoje tragove ostavili Rimsko, Vizantijsko i Otomansko carstvo.
Ukoliko se sve to uzme u obzir, Turska je zemlja bogate kulturno-istorijske ponude. Obilje spomenika sakralne i duhovne arhitekture, arheološka nalazišta, kao i spomenici prirode, dali su sve uslove da Turska pored letovališta bude i zemlja koja turistima ima da ponudi istorijsko znanje, kvalitetne izlete i da pored sunca i peska mogu nešto da vide i nauče.
Poseban kulturno istorijski značaj ima Istanbul. Grad u kojem se može videti sav sjaj, raskoš i jačina Turskog carstva, ali i uticaj drugih naroda koji su ovde živeli i stvarali. Jednom rečju, spoj istočne i zapadne civilizacije u jednom gradu u kojem dnevno cirkuliše 20 miliona ljudi – četvrtina su turisti.
Priroda i istorija su doprineli tome da Turska bude jedna od najpoželjnijih turističkih destinacija, ali teško da bi svega toga bilo da nije turskog naroda. Turci su poznati kao veoma vredan narod, disciplinovani, veliki trgovci i veliki gurmani. Turci su prijatni i kulturni i bilo da se nađete na ulici, u prevozu, restoranu, tu su uvek da pruže pomoć u vidu informacije ili nekom drugom obliku. Nisu agresivni ili navalentni u trgovini, iako se može steći takav prvi utisak. Naime, oni se od malih nogu uče kako da budu najbolji trgovci. Od kuvanja kafe, prodaje na tezgama ili u trgovinama za kasom, oni su od detinjstva u trgovini i pijaci. Trgovanje i cenkanje je njihov način života, svakodnevni folklor, te, što pre to shvatimo, razumećemo njihov nastup.
Tokom čitave istorije su bili poznati kao trgovci kvalitetnom robom, te se ne treba plašiti za kvalitet. Međutim, kada je cena u pitanju, što se više cenkate, bolje ćete proći.
Ukoliko prošetate ulicama bilo kog turskog grada, primetićete da hrane ima na svakom koraku i to nije bez razloga. Turci su veliki gurmani. Poznati su po ukusnim jelima, čuvenim baklavama, ratlucima, po začinima i alkoholu. Kada sve to začinite dobrom turskom kafom, jasno vam je o kakvom i kolikom gurmanluku se radi.
Narod su koji je zaslužio da bude nosilac najbolje turističke ponude i ako se uzme u obzir kulturno istorijsko nasleđe, naklonjenost prirode i klime, sav njihov trud, razvoj, kvalitet, čini se da su im se baš sve kockice sklopile da svoju državu postave kao prestonicu svetskog turizma. Zasluženo.
Ukoliko još uvek niste odlučili gde letujete ove godine, razmislite da to možda bude baš ova prestonica turizma. Uživaćete. Hedonizam će biti prva asocijacija za ovo letovanje, možda ćete dobiti koji kilogram viška, ali ono što je sigurno, nećete se pokajati.