Da li znate da avio kompanije mogu potpuno legalno da prodaju više karata nego što je dostupnih mesta u avionu? Ovo nije samo praksa low cost kompanija, ovu politiku upražnjava velika većina avio prevoznika. Štite se na taj način od pojave praznih mesta u slučaju nepojavljivanja nekolicine putnika, kako sedišta ne bi ostala prazna. Međutim, ukoliko svi dođu neće dozvoliti svim putnicima da se ukrcaju na avion. Ukoliko to nažalost budete vi, veoma je bitno da budete dobro upoznati sa vašim pravima i njihovim obavezama, a više o tome možete pročitati u nastavku ovog teksta.
Kupili ste kartu, prošli ček in i čak stigli na gejt, ali i dalje postoji mogućnost da će vam se ovo nažalost desiti. U većini slučajeva, putnici nemaju problem prilikom ukrcavanja na avion, ali ponekad može doći do problema zbog PREBUKIRANIH LETOVA, što naravno, nije vaša krivica već direktna posledica rada avio kompanije, čiji ste let izabrali.
Kako to obično biva, neki putnici se zaista ne pojave na let koji su rezervisali i na kraju ne bude nikakvih velikih problema, ali ponekad na let dođe i više ljudi sa kupljenom kartom nego što može da stane u avion. Samim tim, nekome od putnika, koji su zapravo kupili kartu i odradili sve što je u njihovoj moći, posada aviona neće dozvoliti da se ukrcaju u avion. Svakako da ovo neće biti prijatno iskustvo za onoga ko će morati da napusti let, ali nekada stvari mogu i da se preokrenu u vašu korist, ukoliko vam baš taj let nije hitan.
ŠTA RADITI AKO STE TAJ NEKO VI?
Bitno je da ne budete iznenađeni i kao što već rekosmo, da budete upoznati sa svojim pravima i njihovim obavezama.Vi ste u prednosti i treba da vodite glavnu reč. Preuzmite stvar u svoje ruke, budite strpljivi i možda zapravo prođete mnogo bolje nego što ste očekivali. Ključ ovakvih situacija leži u strpljenju.
Dobrovoljno odustajanje
Predstavnik avio kompanije će prvo pitati da li ima dobrovoljaca koji su spremni da odustanu od svog leta i u ovoj fazi nema ograničenja u iznosu novca ili vaučera koje avio kompanija može da ponudi. Putnici mogu slobodno pregovarati, dok će od politike avio kompanije zavisiti dokle ona sama može da ide u pregovorima. Možete odustati tog od leta, ukoliko ne žurite, i dobiti kartu za neki kasniji let i određenu sumu novca koja nije unapred definisana.
Nedobrovoljno odustajanje
Postoji i drugi način rešavanja ovakvih situacija koje nimalo nisu prijatne, kako za putnike tako i za avio kompaniju. Ukoliko se niko ne javi da dobrovoljno odustane od leta, avio kompanija mora da izabere putnike koje će ‘izbaciti’ sa leta. Postoje određeni kriterijumi za to, kao što su vreme check in-a, cena karte, lojalnost avio kompaniji, kao i to da li ste možda trudnica ili putujete sa malim detetom. Mnogo je faktora koji zapravo utiču na ovako nešto i veoma je bitno da se pre putovanja raspitate o tome.
Novčana kompenzacija za putnike koji nisu dobrovoljno odustali od leta može iznositi od 125 do 600 evra, što najviše zavisi od samog leta, kao i te avio kompanije.
Visina kompenzacije može da varira i slično se računa kao i u slučaju kašnjenja aviona, a zavisi od nekoliko faktora:
– koliko je koštala avionska karta
– koja je dužina leta
– sa kolikim kašnjenjem ste stigli na odabranu destinaciju
Da li ste nekada bili u ovoj situaciji? Ukoliko niste, budite spremni na ovako nešto ako putujete često. Činjenica je da ćete se iznervirati ukoliko vam se nešto ovako desi, ali je bitno ostati smiren i pribran kako biste najbezbolnije stigli do rešenja koje je najbolje po vas.